מההשראה ועד הרכישה – וולמארט ו-Sam’s Club מעצבות מחדש את עתיד הקמעונאות
וולמארט מובילה את מהפכת הדור הבא של עולם הקמעונאות, כשהיא משלבת בין מגוון עצום של מוצרים, מחירים נמוכים במיוחד ומהירות אספקה – עם עוצמתה של הבינה המלאכותית. היום הודיעה החברה על שיתוף פעולה חדש עם OpenAI, שבמסגרתו יוכלו בקרוב לקוחות ומנויי Sam’s Club לבצע רכישות ישירות מתוך ChatGPT, באמצעות מנגנון “Instant Checkout”.
כך, אם תרצו לתכנן ארוחת ערב, למלא את מלאי מוצרי הבית או לגלות מוצרים חדשים – תוכלו פשוט לשוחח עם הבינה המלאכותית, והיא תבצע עבורכם את כל תהליך הקנייה, עד לדלת הבית.
"במשך שנים חוויית הקנייה המקוונת הסתכמה בשורת חיפוש ורשימת תוצאות ארוכה. זה עומד להשתנות. חוויית הקנייה הבאה תהיה חכמה, מותאמת אישית ורב-חושית. אנחנו צועדים במהירות לעבר העתיד הזה – עם Sparky ועם שיתופי פעולה משמעותיים כמו זה עם OpenAI," אמר דאג מקמילון, נשיא ומנכ"ל Walmart Inc.
המסחר האגנֶטי – כשה-AI חושב בשבילך
בלב השינוי עומדת גישה חדשה לחלוטין לקנייה: מסחר אגנטי (Agentic Commerce) – מצב שבו הבינה המלאכותית לא רק מגיבה לבקשות, אלא לומדת, מתכננת ומנבאת את הצרכים של המשתמש לפני שהוא עצמו מודע להם.
במקום תהליך קנייה סטטי וריאקטיבי, מדובר במערכת דינמית וחכמה שיוצרת חוויית קנייה מותאמת אישית לחלוטין.
כך וולמארט כבר משתמשת בבינה מלאכותית
המהלך החדש מצטרף לשורה של יישומי AI קיימים בוולמארט וב-Sam’s Club, הכוללים:
-
שיפור קטלוג המוצרים והפחתת זמני הפקה בענף האופנה בעד 18 שבועות.
-
קיצור זמני טיפול בפניות לקוחות בעד 40%.
-
הפיכת תהליכי הקנייה למהירים, נוחים וחכמים יותר.
וולמארט גם משקיעה בעובדיה, עם הדרכות וכלים לשימוש בבינה מלאכותית, ובין היתר היא אחת החברות הראשונות שהצטרפו לתוכנית ההסמכות של OpenAI. בנוסף, היא פרסה את ChatGPT Enterprise לכלל צוותי החברה כדי לשפר תהליכי עבודה פנימיים.
חזון וולמארט – אנשים במרכז, טכנולוגיה מאחורי הקלעים
וולמארט מדגישה כי עתיד הקמעונאות אינו החלפת מגע אנושי במכונות, אלא שימוש בבינה מלאכותית כדי להסיר חסמים וליצור חוויות חכמות, פשוטות ומשמחות יותר.
המטרה נשארת זהה מאז ומתמיד: לעזור לאנשים לחסוך כסף – ולחיות טוב יותר.



